A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  Y  Z
önemli 40 vitamin ve mineral Neye yarar, önemli 40 vitamin ve mineral faydaları ve zararları

En önemli 40 vitamin ve mineral saptandı!Yazılma Tarihi: 02 Eylül 2008 - [429 views]Bilim dünyası, vücudun bağışıklık sistemini güçlendirmek, kemikleri sağlamlaştırmak ve hücresel hasarları onarmak gibi farklı görevleri yerine getiren yaklaşık 40 vitamin ve minerali saptadı.


Kalsiyum, potasyum, C vitamini, D vitamini. Son yıllarda ortaya çıkarak şöhret olan Omega 3. Kısacası vitaminler, mineraller ve yağ asitleri. Her geçen gün haklarında yeni bir şey öğreniyoruz. Bilim dünyası bu alanda gelişmeler kaydettikçe bizim de kafa karışıklığımız artıyor. İhtiyaca göre kullanılırsa başta kanser olmak üzere pek çok hastalığı önlüyor, ancak fazla veya bilinçsiz kullanımı tam tersi etki yaparak riski artırıyor. Peki biz, acaba ihtiyacımız olan tüm vitaminleri, mineralleri yeterli alabiliyor muyuz? Bilim dünyası, vücudun bağışıklık sistemini güçlendirmek, kemikleri sağlamlaştırmak ve hücresel hasarları onarmak gibi çeşitli görevleri yerine getirmesi için yaklaşık 40 vitamin ve minerali tespit etti. Ancak ne yazık ki, vitamin ve minerallerin çalışma mekanizması ilaçlarınki gibi belirgin ve net değil. Harvard Tıp Fakültesi’nin bu konudaki son değerlendirmeleri Newsweek dergisinde yer aldı.

Çarpıcı ilişki
Örneğin, kemikler ile kemiklerin kalsiyuma olan ihtiyacı arasındaki ilişki çarpıcı bilgiler içeriyor. Kalsiyum açısından zengin süt ürünleri ile beslenen insanların kemiklerinin daha güçlü olması gerekirken bunun tam aksi olduğu görülüyor. Yetişkinlerin çok az süt tükettiği Singapur’da kalça kırığı vakası çok seyrek görülürken, süt ürünleri tüketimi açısından dünyanın en önde gelen bölgelerinden biri olan İskandinavya’da kalça kırıkları çok yaygın. Harvard Üniversitesi Halk Sağlığı Bölümü beslenme uzmanı Dr. Walter Willet, bu durumu “Kalsiyum Bilmecesi” diye anlatıyor.

Kalsiyum bilmecesi
Kalsiyumun kemiklerin güçlenmesini sağladığı uzun süreden beri bilinen bir gerçek. Ancak bilim insanlarının yeni araştırmalarına göre bu mineral kendi başına çalışmıyor. Sağlıklı kemiklerin kalsiyum, fosfor ve magnezyum karışımına ihtiyacı bulunuyor. Ayrıca temel çatılarını oluşturmaları için proteine, yapısal proteinleri korumak için K vitaminine, D vitaminine (kalsiyum emilimi için) ve egzersize (kemik yapıcı hücreleri uyarmak için) ihtiyaç duyuyorlar. Ancak bunların hepsi biraraya geldiğinde Kalsiyum Bilmecesi’nin gizemi bir nebze aralanmış oluyor. Her ne kadar genetik farklılıkları rolü yadsınmasa da, kemiklerin gücünü koruması konusunda D vitamini düzeyi de önemli bir rol oynuyor. Sinirleri ve kalbi düzenliyor

Örneğin, ekvatora yakın bölgelerde yaşayan insanların kalsiyumu daha iyi emdikleri ve kemik kırıklarının daha seyrek görüldüğü sonucunu çıkartılabiliyor. Fakat kalsiyumun tek yararı kemikleri güçlendirmesi değil. Ayrıca sinir impulslarının nakledilmesinde ve kalbin düzenli atmasında da önemli rol oynuyor. Bunun yanısıra hormon salgılanmasını tetikliyor ve enzimleri faal hale getiriyor. Hatta kolon kanserine karşı da koruyucu etkisi mevcut. Tüm bu özelliklerine karşın ise insanların yeterli miktarda kalsiyum aldıkları söylenemez. Tavsiye edilen doz yetişkinler için günde 1.000 miligram, 50 yaşının üzerindeki kadınlar için 1.200 miligram ve ergenler için 1.300 miligram.

D Vitamini her derde deva
D vitamini belki de bilim dünyasını en çok heyecanlandıran vitaminlerden biri. Kanserden diabete, kalp hastalıklarına kadar her türlü derde deva. 1970’lerde ABD’de Frank ve Cedric Garland adındaki epidemiyologlar kolon kanseri üzerinde dünya çapında yürüttükleri bir araştırma sonucunda güneydeki insanların kanserden ölme sıklığının, kuzeydekilerin yarısı seviyesinde olduğunu gördüler. Bunun güneş ışığı ve dolayısıyla D vitamininden kaynaklanıyor olabileceğini düşünen bilim dünyası araştırmalarını daha derinleştirdi. D vitamini ile yalnızca kolon kanserinin değil, meme, yumurtalık ve prostat kanserinin bağlantısı araştırıldı. Sonuçta D vitaminin yalnızca bu hastalıkların riskini düşürmediği, aynı zamanda yüksek düzeyde D vitaminine maruz kalanların otoimmün hastalıklara -1.tip diyabet ve multipl skleroz gibi- daha az yakalandıkları ortaya çıktı. Hatta bu insanlarda kalp hastalıklarının daha az g


 Copyright by Alka Bilişim projelerinden sadece biridir. Site kopyalanamaz ve benzetilemez.

Reklamı Kapat